...

Nu har jag intagit min plats här i soffan och ligger och kollar på Indiana Jones och de fördömdas tempel. Ätit har vi precis gjort också jag och älskling, det blev pompa (pommes) med broccoli, majs och rosisåsi (majonäs, tomatpuré, mjölk, sambal oelek, blir typ som rhode islandsås). Mycket gott blev det.

Ikväll ska jag ta mig an uppgiften att göra hemmagjorda köttbullar för första gången! Skulle nämligen aldrig få för mig att köpa typ Findus köttbullar, äckligaste jag vet. Så blir man sugen på köttbullar får man helt enkelt höra efter med mamma hur man gör och köra igång. Till det blir det älsklings asgoda tomatsås och pasta. Jag är väldigt glad över att jag har just min mamma.. hon har alltid bakat och stått i och ingen mat är halvfabrikat, som typ köttbullar, potatismos... Det har ju jag tagit med mig från henne och kommer föra vidare det till mina barn sen.

Läste i Metro för någon vecka sen att dom hade testat färdiglagade köttbullar vs. hemmagjorda på ett gäng dagisbarn och typ 4 av 5 valde Findus köttbullar. Är inte det tragiskt? Dom tycker att dom är godare. Hur kan man tycka det? Att inte föräldrarna tar sig tid och gör 'egen' mat, det tar faktiskt inte ens mycket längre tid. Lathet helt enkelt.

<3 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Mammascaaaans är goooda <3

2009-02-11 @ 12:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0