det är okej..

..ni får slå lite på mig. Jag har varit asdålig på att blogga den senaste veckan. Jag kan ärligt skylla på att min älskade bäby är den som sitter vid datorn heeela tiden. Nu när han är hemma och pluggar har jag inte fått mycket tid vid datorn inte. I början läste han mest i sin "lilla" bok på 900sidor men nu har han börja öva på provet på datorn .. och där emellan slinker det in en Dotamatch eller två (spelet som Basshunter sjunger om). Så jag får inte mycket tid här vid datorn till varken bloggande eller arbetssökande.

På tal om arbetssökandet... var ju på intervju på Glitter i fredags, dom hörde av sig igår och självklart hade jobbet gått till någon annan men "jag tyckte att du var väldigt intressant och jag sparar din ansökan". Så låter det varje gång. Blir så trött. Och så är det bara en massa deltidsjobb jag får komma på intervju för, det finns typ inga heltidsjobb. Var på O´learys i Haninge centrum i tisdags också, det måste förresten ha varit den mest lama intervjun jag någonsin varit med om (det är iofs inte många, men ändå), jag skulle vara där 16.00, jag gick in 15.52 för man vill ju inte komma i sista sekunden, jag tittade på klockan när jag gick därifrån.. 15.59. Jag var klar innan jag ens skulle vart där, 7minuter tog det. Hon ba "ja, du kan väl berätta lite om dig själv.." och efter att jag hade gjort det .. "bra, jag vill gärna att du kommer och provjobbar, blir fredag bra?" .. "öhm visst" sa jag. Och här hade jag gått och varit nervös? För 7minuter. Men men, vi får väl se hur det går imorgon.. ska jobba 10-15, som är den tiden jag kommer jobba mån-fre om jag får jobbet. Iofs skönt men det blir ju inte mycket pengar asså.

Hmm dags att äta lite snart kanske.. jag har såå tråkigt här hemma. Älsklingen är inne i stan på bio med en killkompis och det är jättetomt här hemma utan honom. Fast det är ju bra att vara ifrån varandra lite också eftersom vi annars är med varandra 24/7, iaf dom senaste två veckorna när han har varit hemma. Vill inte ens föreställa mig hur jävla tråkigt jag kommer ha när han, nästa vecka, börjar jobba igen. Vad ska jag ta mig till medan han är på jobbet? Dö i min ensamhet?

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0