Dags att damma av min blogg...

Ja jävlar, tro det eller ej men nu är det fan dags att ta tag i bloggandet igen. Jag har tänkt många gånger att jag ska ta tag i det igen men eftersom jag har en datorspelsberoende pojkvän får jag inte mycket tid vid datorn. Men nu ligger han i soffan och tar en liten powernap så då passar jag på minsann! Ah det har ju hänt en hel del sedan mitt senaste inlägg.. shit vad dålig jag känner mig, varför slutade jag blogga för? Antagligen för att jag träffade Alexander, fast det ska man ju inte klaga på. Skulle nog vilja påstå att han är det bästa som hänt mig! Vi har varit tillsammans i åtta månader på fredag, samma dag som vi ska ha vår inflyttningsfest. Vi flyttade in i en tvåa i Granängsringen 1 september och har precis fått klart allt så då är det dags för fest :) och Granängsringen är faktiskt inte så illa som man kan tro.. alla som bor här i Tyresö vet ju att det händer ganska mycket dåligt här.. fast det har jag inte märkt av än så länge iaf!
Jag vet inte ens var jag ska börja med allt som hänt.. så jag tror jag skiter i det. Hur ska man kunna sammanfatta åtta-nio månader i ett litet blogginlägg liksom?

Abetslös har jag blivit iaf.. en månad har det gått nu tror jag. Fan vad jag hatade mitt jobb, mådde riktigt dåligt där. Kändes jättedumt att säga upp sig fast man inte hade något nytt att gå till men jag klarade verkligen inte av det längre. Och som mamma sa, "huvudsaken är att du mår bra". Det stämmer ju faktiskt, visst det är ju inte så bra att vara arbetslös men huvudsaken är ju faktiskt att jag mår bra. Och det gör jag ju nu, slipper ha den där oron över jobbet hängandes över mig hela tiden. Fast nu har man ju en annan liten oro i bakhuvudet.. "tänk om jag inte hittar något nytt jobb och blir hemma flera månader och blir värsta socialbidragsfallet eller nått". Men sånt får man skjuta åt sidan.

Nu ska jag ta och väcka Alex, sa att han skulle få en halvtimme sen skulle jag väcka honom. Sen ska jag baka, chocolate chip cookies, jävlar vad goda dom är! Tänk er Marylandkakor typ.

Jag hoppas på en senare uppdate! Puss!

Kommentarer
Postat av: N a t h a l i e

ooh nice !!

2008-10-20 @ 11:49:16
URL: http://knolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0