I know how it is..

Jag skulle vilja slå ett slag för alla kassörskor/kassörer där ute (inklusive mig själv). En killkompis till mig frågade för ett tag sen om det hade gått bra på jobbet dagen i fråga .. jag sa att jag mest hade stått bakom Martina (som satt i kassan för första gången) o hjälpte henne o visade hur allt funkar o så. Då var hans svar "vad finns det o lära sig med o sitta i kassan, det är väl inte så jävla svårt?". Jag tycker att sitta i kassan är så nedvärderat.. det är faktiskt jävligt mkt o hålla reda på, det är inte speciellt svårt men det är väl för att jag har nästan 2års erfarenhet. Klart det är svårt i början. Det ska läras in PLU-koder till frukt o grönsaker, man ska vara trevlig mot kunderna, hålla koll på rullbanden, ge tillbaka rätt växel (om man inte har cashgard) o massa massa mer, o detta allt samtidigt. Så den som aldrig har suttit bakom en kassa ska verkligen inte uttala sig för det är sooo much more to it än bara sitta där o se glad ut.
Sen jag började jobba i en matbutik har jag verkligen fått respekt för mitt eget jobb, när jag själv går och handlar blir jag verkligen den exemplariske kunden, när jag kommer till kassan, ja då står minsann alla streckkoder åt rätt håll, avgränsningspinnen ligger på plats efter min sista vara, jag ser till o vara trevlig mot kassörskan (alltid uppskattat) och mkt annat som jag nu ser som en självklarhet då man själv har fått tampas med envisa, arga o allmänt störda kunder. Vi har dom som skiter i avgränsningspinnen o sedan skriker "NEEEJ NEEJ DET DÄR ÄR INTE MITT" ... man börjar koka inuti och vill skrika "MEN HUR FAN SKA JAG VETA DET NÄR DU SKITER I PINNEN?" men får istället ur sig ett snällt "oj ursäkta". Vi har dom som pratar i mobilen och fullständigt skiter i att svara på frågor och låtsas om att du inte finns. Vi har dom som kastar pengarna på rullbandet o tycker att du kan plocka upp det där ifrån,  och ja kanske till och med räkna dom där 85 mynten åt dom .. VA FAN JAG HAR TVÅ HÄNDER, GE MIG PENGARNA I HANDEN! Jag skulle kunna dra exempel hela kvällen men det pallar jag inte.

Vill avsluta med att be om lite respekt för oss kassörskor, utan oss skulle ni inte ha den där feta oxfilén stående på bordet en fredagskväll, think of that.

Power till alla kassörskor ^^


Kommentarer
Postat av: Carolina

hahahahahah fantastiskt bra skrivet tycker jag:)
"Så den som irl!aldrig har suttit bakom en kassa ska verkligen inte uttala sig för det är sooo much more to it än bara sitta där o se glad ut." haha det är en jävla prestation om man lyckas se glad ut tycker jag och jag håller med det är ett pissjobb och jag önskar att det inte fanns... kan inte kudnerna bara gå in och ta det dom ska ha och lägga pengarna i en burk istället?? visst man skulle kanske förlora lite pengar på det men samtidigt skulle manspara in pengar på löner=D berätta detta för din chef å hälsa från mig:) gillar han ideén så kan du ju slå en pling.. kanske skulle ta patent på deheeeele=D?

2008-01-14 @ 22:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0