snacka om dålig morgon ..

Först väcks man av mobilen, vilket man ioförsig gör varje dag, men idag var det extra jobbigt att gå upp, kändes som jag hade kunnat sova minst 8timmar till. Jag vill påpeka att mobilen ringde 06.00, öppnade på jobbet idag o då ska man vara där 07.45 o eftersom jag jobbar i Nacka så tar det ju sin lilla tid när man inte har körkort, fan. Jag kämpade mig iaf upp ur sängen o in i badrummet för tandborstning o sånt .. drar på mig lite kläder, upptäcker att det inte alls finns något som lockar i min garderob, känner att jag måste åka in till stan o shoppa, men vänta, det har jag ju inte tid med, jobbar ju hela tiden. När jag äntligen har tagit mig till busshållsplatsen så kommer inte min jävla buss, åker 815 direkt till gullmars. 815c kommer (som skiter i Gullmars men ändå åker in till stan), men "skylten" där det står vilken buss det är är halvt trasig så det står bara "815", jag kliver glatt på men upptäcker ganska snart att det är fel, ska gå av, men inte fan öpnnas dörrarna, ropar på chaffisen, tror ni han hör? Nej, är tvungen o kuta fram till framdörren o gå av där .. Jaja tänkte jag, 815 kommer väl snart, nope så fel jag hade, fick ta 875an. Eftersom den tar längre tid missar jag tunnelbanan i Gullmars o bussen i slussen... meen till råga på allt så är det stopp i tunnelbanetrafiken (WOHO!) för nått nöt typ har hoppat framför tåget eller nått på centralen.

Tillslut kommer jag iaf till jobbet, bara en kvart försenad och trots denna pissmorgon (håll med mig!) så har jag vart på bra humör idag! Vilket är väldigt sällsynt dom dagar som jag jobbar.

Vill lägga in några rader om mina underbara kunder på jobbet också, imorse var det fan outhärdligt asså, jag tror det kom in 6st på rad o alla luktar alltid skit. Monica är Ektorps alkis/uteliggare o hon hade pantat en burk (50öre), hon luktar urin o bara allmänt äckligt, sen kommer en kille som alltid köper ett paket Sia 1liters glass, han luktar svett som fan, han kan inte ha duschat på ett år, sen kommer en gubbe som också måste vara nån slags uteliggare, han pantar alltid bara, köper inte nått, han luktar gamla ölburkar, pant, som det luktar inne i ett pantrum typ, riktigt jävla nasty. Sen kom det några andra typer också som bara luktar allmänt illa, HUR STÅR JAG UT ?

Keep on rocking, puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0