vilken modelldag ..

ah för ett tag sen så såg jag en reklambanner på PA .. (för ickenördar, playahead.com) om en modelltävling som Elite Models arangerade .. va fan tänkte jag, jag testar... jag har ju haft tur med tävlingar förut, vann bl.a. en "date" (om man nu kan kalla 15min för det) med IdolJohan förra året.. så jag skickade in en ansökan o i helgen hade jag fått svar på den, jag hade gått vidare till "the next step" o dom ville att jag skulle komma på casting idag .. "fan vad kul" tänkte jag o kände mig riktigt på G o ganska special .. dom ville att jag skulle komma liksom, fast jag vet ju att det där mailet var ett massutskick typ men iaf ..
Jag lockade med min kära vän Nattis som sällskap .. och lyckan och känslan av att vara speciell försvann ganska fort när vi kom till agenturen .. jag är smal, i know that .. men det fanns dom som var ännu smalare, hade pinnar till ben .. då kände man bara "jahapp, där var man borta" .. vet att det inte bara handlar om att vara smal utan att även ha "DET" ... men känslan slog mig iaf.

Jag fick fylla i ett formulär med mitt tävlingsnummer på .. dom tog mina mått .. mätte mig, 1.77m över havet, det är jag det ... sen tog dom en digitalbild o så fick man knalla upp till ett rum där det satt typ som en jury som ögnade dig upp och ner och sa sen "tack så mycket Frida". That's it. Man blir kontaktad om man har gått vidare.. I'll keep you posted.

Sen skulle som sagt Jihm o John gå en visning i Gallerian så "why not" tänkte vi o knallade dit .. riktigt duktiga är dom! Men känslan jag hade fått hos Elite blev inte direkt bättre av att se alla dessa tiny tjejer strutta runt på sina långa ben o bara se allmänt bra ut där on the runway .. JAG VILL OCKSÅ !!

Vi får väl se om dom hör av sig.. känslan säger tveksamt .. men jag har ju haft tur förut! <3

   

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag såg också lite av den där showen idag o trodde vi hade gått om varandra! Men såg på klockslagen att jag var där 3 timmar tidigare än dig..:P Måste varit fler shower under dagen:)

2007-11-08 @ 21:48:04
URL: http://tequinas.blogg.se
Postat av: Anonym

kom igen nu frida! peppa dig själv!
klart de komemr gå bra.
gör det inte det med denna gaentur, fuck them. nästa
allt ska inte vara lätt men de e jävligt skönt om d gör d :D

krossing my fingers 4 u
N

2007-11-09 @ 14:13:54
URL: http://primaryroad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0